Gezonde snacks

Gezonde snacks 4 snelle opties

Gezonde snacks

Gezonde snacks, of beter gezegd verantwoorde snacks zijn handig om in huis te hebben.

Als je wilt afvallen of gewoon gezond wilt leven, dan lijkt het vaak als of je ’s avonds op een houtje moet bijten terwijl je zin hebt in een snack.

Nu is de keuze voor een zak chips of iets uit de frituur niet perse slecht maar als je wilt afvallen zijn er zeker betere keuzes te maken.

Hieronder heb ik een aantal alternatieven voor je op een rij gezet.

 

Gezonde snacks avond.

Overdag is het vaak prima te doen om je aan je gezonde voedingspatroon te houden maar op vrijdagavond terwijl je naar The Voice kijkt, is een snack wel lekker toch?

Ik heb daar tenminste wel behoefte aan.

Hieronder heb ik een aantal alternatieven voor je op een rij gezet.

 

Geroosterde kikkererwtenGeroosterde kikkererwten, gezonde snacks

Ik zag dit recept al een vaker voorbij komen, vandaar dat ik het zelf ook maar eens heb geprobeerd.

Zeker een aanrader.

Ingrediënten voor 1 persoon:

Bereiding:

Laat de kikkererwten uitlekken en doe deze in een kom.

Gooi er een theelepel olijfolie overheen, bestrooi met de kruiden en mix het goed door elkaar.

Warm de air fryer voor op 180 graden. ( oven 200 graden )

Rooster de kikkererwten voor 15 minuten ( oven 30 minuten ) maar hussel om de 5 minuten het mandje.

 

Chicken wingschicken wings

Op vrijdag staat er altijd een Grill King bij ons voor de deur met de lekkerste kipspecialiteiten.

Kip is een lekker en eiwitrijke snack.

Pas wel op want het is ook vrij calorierijk.

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • Chickenwings ( ik neem altijd naturel maar je kan altijd kruiden toevoegen)

 

De hoeveelheid vind ik nog al persoonlijk en hangt af van de situatie.

Als ik wat strakker op mijn eten let, dan neem ik ongeveer 150 tot 200 gram per persoon.

Doe ik dat niet, dan neem ik gerust een kilo mee en die eten we met z’n twee op. (geen enkel probleem 😉 )

Bereiding:

Deze wings hoef ik alleen nog maar op te warmen.

De Kip krijg ik in een handige zak die ik zo in de oven of air fryer doe.

In de airfryer 15 minuutjes op 150 graden en in de oven 30 minuutjes op 150 graden.

 

Groenten met hummusgezonde snacks

Heerlijk om op tafel te zetten bij een gezellige avond.

Groenten met een dip van bijvoorbeeld hummes.

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Meestal kies ik voor paprika, komkommer, snoeptomaatjes en worteltjes.

Ingrediënten: 

  • Paprika
  • Komkommer
  • snoeptomaatjes
  • worteltjes
  • op de foto heb ook wat gehaktballetjes
  • Hummes ( ik had gewoon kant en klare uit de supermarkt )

 

Bereiding:

Snijd de groente waar nodig in gelijke repen en leg dit op een schaal of zet ze in een borrelglaasje.

Serveer met een beetje hummes of andere dip.

 

Fruit met notenpastabanaan met notenpasta

Fruit is een prima optie voor een avond snack.

Met een beetje notenpasta voeg je gelijk wat eiwitten en goede vetten toe aan je snack.

Ingrediënten:

  • fruit ( ik heb hier een banaan )
  • notenpasta

 

Bereiding:

Snijd het fruit in plakjes of partjes en bestrijk met een beetje notenpasta.

Thats it!

 

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen inspireren met wat ideeen voor een gezonde snack.

Bedankt voor het lezen en het delen.

Tot snel

Wesley

 

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *